Baby Blue Shop

Open uw winkelmandje. U hebt één artikel in uw winkelmandje.
  • Webshop
  • Webshop

    Algemene verkoopvoorwaarden Baby Blue Music

    Artikel 1. Algemene bepalingen

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, overeenkomsten en alle daaruit volgende handelingen tussen Baby Blue Music V.O.F., hierna: Baby Blue en u, de klant.

    2. Uw voorwaarden gelden uitdrukkelijk niet.

    3. Wanneer een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, dan blijven de overige bepalingen wel geldig. U moet instemmen met nieuwe bepalingen. Deze zullen zoveel mogelijk met de oude nietige of vernietigde bepalingen overeenkomen.

    4. Met ‘schriftelijk’ wordt in deze algemene voorwaarden ook per e-mail bedoeld.

    Artikel 2. Wanneer is er een overeenkomst?

    1. Alle aanbiedingen en prijsopgaven van Baby Blue zijn vrijblijvend en gelden zolang de voorraad strekt. De aanbieding is gebaseerd op de door u geplaatste bestelling. Als blijkt dat deze informatie onjuist is, mag Baby Blue de aanbieding aanpassen en komen de kosten voor uw rekening.

    2. Wanneer u akkoord gaat met een aanbieding of een bestelling plaatst, ontvangt u van Baby Blue een (opdracht)bevestiging per e-mail. De overeenkomst komt tot stand na aanvaarding van het aanbod op de website van Baby Blue en het voldoen aan de gestelde voorwaarden zoals betaling of doordat feitelijk wordt begonnen met de levering door Baby Blue.

    3. Als een wijziging van de overeenkomst leidt tot hogere kosten, mag Baby Blue dit doorberekenen aan u.

    4. U kunt geen rechten ontlenen aan eerdere door Baby Blue gedane aanbiedingen of reclamemateriaal.

    Artikel 3. Hoe gaat de levering in zijn werk?

    1. Baby Blue zal iedere prestatie leveren zoals schriftelijk is overeengekomen en Baby Blue mag hiervoor gebruik maken van derden.

    2. De afgesproken levertermijn is geen fatale termijn.

    3. Het risico van de producten gaat over van Baby Blue op u, op het moment dat de producten in uw feitelijke macht of die van uw hulppersoon komen.

    4. De producten worden door PostNL bij u afgeleverd op het door u doorgegeven adres. U moet ervoor zorgen, dat het adres/opslagplaatsen de producten geleverd worden, onbelemmerd en zonder risico’s bereikbaar zijn.

    5. U moet de producten afnemen op het moment dat ze bij u worden bezorgd. Als u de afname weigert of onvoldoende informatie verstrekt die noodzakelijk is voor de levering, dan zullen de producten voor uw risico worden opgeslagen door Baby Blue. U bent de aanvullende kosten, waaronder in ieder geval de opslagkosten, verschuldigd.

    6. De kosten van levering zijn voor uw rekening. De hoogte van de kosten worden genoemd op de website en worden met u gecommuniceerd tijdens het bestelproces.

    Artikel 4. Wat zijn uw verplichtingen?

    1. U moet alle gegevens, die Baby Blue nodig heeft om haar werkzaamheden goed uit te kunnen voeren, op tijd en volledig aan Baby Blue overhandigen. U bent ervoor verantwoordelijk dat deze gegevens juist zijn.

    2. U bent verplicht om geleverde producten direct na ontvangst te keuren en te controleren. Eventuele bezwaren, gebreken of defecten moeten schriftelijk aan Baby Blue worden gemeld. Dit moet u binnen de bedenktijd zoals genoemd in artikel 7 doen.

    3. Het melden van een klacht schort uw betalingsverplichting niet op.

    Artikel 5. Wat zijn de kosten van de producten van Baby Blue?

    1. In de opdrachtbevestiging zijn de door u te betalen kosten in euro’s vastgelegd.

    2. Alle kosten zijn inclusief btw.

    3. Wanneer u nog niet aan al uw (betalings)verplichtingen uit de overeenkomst heeft voldaan, mag Baby Blue haar verplichtingen uitstellen totdat u aan al uw (betalings)verplichtingen heeft voldaan.

    Artikel 6. Hoe betaalt u voor de producten van Baby Blue?

    1. Via de webshop heeft u de mogelijkheid de betaling te voldoen via iDeal. Op het moment dat u hiervoor kiest wordt u doorverwezen naar de betaalpagina van Mollie om de betaling af te ronden. Na het voldoen van de betaling ontvangt u de betalingsbevestiging en de factuur op het door u opgegeven e-mailadres.

    2. Voor consumenten geldt dat wanneer u niet betaalt binnen de afgesproken termijn, u in verzuim verkeert nadat u door Baby Blue bent gewezen op de te late betaling en u nogmaals een termijn van 14 dagen heeft gekregen om te betalen. Heeft u dan nog niet betaald, dan bent u wettelijke rente verschuldigd en mag Baby Blue de gemaakte (buiten)gerechtelijke incassokosten in rekening brengen.

    3. Baby Blue heeft het recht om zekerheid van u te vorderen voor het nakomen van uw (betalings-)verplichtingen. Ook is Baby Blue bevoegd om de betalingsvoorwaarden te wijzigen wanneer zij van mening is dat uw financiële positie of uw betalingsgedrag hiertoe aanleiding geeft.

    4. Heeft u een bezwaar tegen de factuur? Dan moet u dit binnen 14 dagen na de factuurdatum schriftelijk aan Baby Blue laten weten. Doet u dit niet, dan geldt het gefactureerde bedrag als erkend. Bezwaren tegen de factuur schorten uw betalingsverplichting niet op.

    Artikel 7. Wanneer en hoe eindigt de overeenkomst?

    1. Als consument heeft u de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden op grond van uw herroepingsrecht binnen 14 dagen na ontvangst van het product, zonder opgave van redenen. Wanneer u dit wilt doen, dient u dit binnen de bedenktermijn schriftelijk te melden bij Baby Blue of door het modelformulier voor herroeping in te vullen, dat te vinden is op de website van Baby Blue.

    2. U moet tijdens de bedenktijd zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking, u mag het product slechts hanteren en inspecteren zoals u dit in de winkel zou mogen doen. Mocht door uw manier van omgaan met het product en de verpakking, het product in waarde verminderen, dan moet u deze waardevermindering vergoeden aan Baby Blue.

    3. Wanneer u de overeenkomst ontbindt binnen de bedenktermijn van 14 dagen, dan dient u het product/de producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag van herroeping te retourneren aan Baby Blue. Dit moet gebeuren in de originele, niet beschadigde verpakking. Geopende of beschadigde verpakkingen worden niet teruggenomen. Het openen van de verpakking betekent dat u de producten wenst te behouden.

    4. De kosten van het retourneren komen voor uw rekening. Deze kosten zijn nader gespecificeerd op de website van Baby Blue.

    5. Indien u gebruik heeft gemaakt van uw herroepingsrecht en het product/de producten zijn retour ontvangen door Baby Blue, dan zal Baby Blue uw betalingen terugbetalen via hetzelfde betaalmiddel als dat u heeft gebruikt.

    6. De volgende producten vallen niet onder de hierboven genoemde bedenktijd:

    - producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;

    - producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

    - producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

    - producten die snel kunnen bederven of verouderen;

    - producten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

    - producten waarvan verpakking duidelijk beschadigd is of niet meer in de originele verpakking aanwezig zijn.

    7. Wanneer de overeenkomst door u wordt verbroken door een oorzaak die aan u is toe te rekenen of wanneer de overeenkomst door u wordt geannuleerd buiten uw herroepingsrecht om, bent u verplicht alle door Baby Blue gemaakte kosten te vergoeden en alle hieruit voortvloeiende financiële gevolgen (bijvoorbeeld winstderving) voor Baby Blue vanwege het niet uitvoeren van de overeenkomst te dragen.

    8. Baby Blue mag de uitvoering van de overeenkomst direct, zonder dit vooraf aan u te laten weten, opschorten of geheel of gedeeltelijk ontbinden, wanneer:

    - u uw verplichtingen uit de overeenkomst niet (tijdig) nakomt;

    - er sprake is van faillissement, (voorlopige) surseance van betaling, onder curatele stelling, schuldsanering of stillegging, liquidatie of gehele of gedeeltelijke overdracht van uw bedrijf.

    Baby Blue hoeft dan geen schadevergoeding te betalen aan u en heeft daarnaast het recht om zelf schadevergoeding en/of betaling te vorderen.

    9. In alle bovengenoemde gevallen zijn alle vorderingen van Baby Blue op u onmiddellijk opeisbaar, en bent u verplicht de geleverde producten onmiddellijk terug te geven.

    Artikel 8. Hoe gebruikt u de internetsite?

    1. Alle prijzen en tarieven genoemd op de internetsite en mailingen van Baby Blue zijn inclusief btw en onder voorbehoud van prijswijzigingen, programmeer- en typefouten.

    2. Productafbeeldingen hoeven niet altijd overeen te komen met het uiterlijk van de geleverde producten. In het bijzonder kunnen er na assortimentsvernieuwingen van de fabrikant wijzigingen optreden in het uiterlijk en de verpakking van de producten. U kunt geen klacht indienen over geconstateerde gebreken als het bovengenoemde wijzigingen in het product betreffen.

    3. Alle intellectuele eigendomsrechten, waaronder, maar niet beperkt tot, auteursrechten, merkrechten en databankrechten, op de informatie, teksten, afbeeldingen, logo’s, foto’s en illustraties op de internetsite en op lay-out en vormgeving van de internetsite zijn van Baby Blue. U dient zich te onthouden van iedere inbreuk daarop, waaronder ook wordt verstaan het maken van kopieën van de internetsite anders dan technische kopieën benodigd voor het gebruik van de internetsite.

    4. De informatie op de internetsite wordt door Baby Blue met voortdurende zorg en aandacht samengesteld en onderhouden. Fouten kunnen echter niet altijd voorkomen worden. Er kunnen dan ook op geen enkele wijze rechten worden ontleend aan de op de internetsite aangeboden informatie. Baby Blue aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade die op enigerlei wijze voortvloeit uit het gebruik van de internetsite of uit de onvolledigheid en/of onjuistheid van de op de internetsite verstrekte informatie en/of schade als gevolg van het (tijdelijk) niet beschikbaar zijn van de internetsite.

    5. Door het aanvragen van een account garandeert u dat u bevoegd bent tot het doen van bestellingen.

    Artikel 9. Wanneer is er sprake van overmacht en welke gevolgen heeft dit?

    1. Overmacht houdt in dat er sprake is van omstandigheden waardoor Baby Blue niet, niet tijdig of niet naar behoren producten kan leveren, zonder dat dat de schuld van Baby Blue is. Als er sprake is van overmacht, is er geen toerekenbare tekortkoming van Baby Blue.

    2. Overmacht is bijvoorbeeld: brand, diefstal, molest, oproer, werkstaking, bedrijfsbezetting, bedrijfsstoring, oorlog, noodweer, situaties van feitelijke onbereikbaarheid van het werk, wijziging in de regelgeving, epidemie of pandemie en tekortkoming in de nakoming door een leverancier of transporteur van Baby Blue.

    3. Wanneer er sprake is van overmacht mag Baby Blue de uitvoering van de overeenkomst opschorten of de overeenkomst (gedeeltelijk) ontbinden zonder dat zij hiervoor schadevergoeding aan u hoeft te betalen.

    4. Wanneer Baby Blue bij het intreden van de overmacht al aan een deel van haar verplichtingen uit de overeenkomst heeft voldaan, is Baby Blue gerechtigd om het reeds geleverde deel of de uitgevoerde werkzaamheden afzonderlijk te factureren.

    5. Duurt de overmacht langer dan 60 aaneengesloten dagen, dan mag u de overeenkomst schriftelijk ontbinden. Baby Blue is aan u geen schadevergoeding verschuldigd.

    Artikel 10. Vertrouwelijke informatie en persoonsgegevens

    1. Partijen zijn verplicht om alle vertrouwelijke informatie die zij over de onderneming van de andere partij ontvangen geheim te houden. Dit geldt tevens voor ingeschakelde derden.

    2. Informatie is vertrouwelijk als dit door één van de partijen als zodanig is aangeduid.

    3. Wanneer Baby Blue verwerkingsverantwoordelijke is in de zin van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna: AVG), is Baby Blue verantwoordelijk voor de bescherming van persoonsgegevens waarvan het gebruik door Baby Blue noodzakelijk is voor het correct opstellen en uitvoeren van de overeenkomst.

    4. Baby Blue verwerkt persoonsgegevens met de uiterste behoorlijkheid en zorgvuldigheid en overeenkomstig de AVG.

    5. Baby Blue gebruikt de persoonsgegevens slechts voor zover dit nodig is om u van dienst te kunnen zijn, dan wel om de overeenkomst met u uit te voeren. De persoonsgegevens zullen niet langer bewaard worden dan wettelijk is toegestaan of noodzakelijk is om verplichtingen uit de overeenkomst na te komen.

    6. Baby Blue treft technische en organisatorische maatregelen om een passend beveiligingsniveau met betrekking tot persoonsgegevens te waarborgen, rekening houdend met de stand van de techniek en aard van de verwerking.

    7. Indien de overeenkomst elektronisch via de webshop tot stand komt, treft Baby Blue passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt zij voor een veilige webomgeving.

    8. Wanneer u een beroep wil doen op één van de rechten die u op basis van de AVG heeft, dan kan dit verzoek schriftelijk worden ingediend via e-mailadres/contactgegevens. Baby Blue zal dit verzoek binnen de wettelijke termijnen in behandeling nemen.

    Artikel 11. Wie is waarvoor aansprakelijk?

    1. Baby Blue verleent haar diensten naar beste weten en kunnen. Baby Blue kan echter niet de garantie geven dat een gewenst resultaat op een bepaald tijdstip ook behaald zal worden.

    2. Baby Blue kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade. Ook niet indien deze schade direct of indirect verband houdt met vertraging of opschorting. Baby Blue is enkel aansprakelijk indien de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid.

    3. Als Baby Blue aansprakelijk is, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat met betrekking tot deze schade per gebeurtenis wordt uitgekeerd door de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van Baby Blue. Wanneer het maximum verzekerde bedrag hoger is dan het bedrag van de opdracht, dan is Baby Blue slechts aansprakelijk tot de hoogte van het bedrag van de opdracht, dat verband houdt met de geleverde producten.

    4. Schade zoals bedrijfs- en/of stagnatieschade, gevolgschade, omzet- en/of winstderving, productieverlies of waardevermindering van producten is van vergoeding uitgesloten.

    5. Als u door een derde wordt aangesproken tot vergoeding van schade, dan kunt u deze claim niet doorleggen aan Baby Blue.

    6. Iedere aansprakelijkheid van Baby Blue vervalt wanneer u niet binnen één jaar na levering van de producten een beroep doet op de tekortkoming.

    Artikel 12. Wijziging van deze voorwaarden

    1. Baby Blue kan altijd, zonder dit vooraf mede te delen, de algemene voorwaarden wijzigen.

    2. Baby Blue kan wijzigingen van deze voorwaarden bekendmaken door dit op haar website te plaatsen of op een andere manier te communiceren. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds bestaande overeenkomsten.

    Artikel 13. Klachten en geschillen

    1. Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Wij stellen het op prijs als u ons dat eerst laat weten zodat wij serieus werk kunnen maken van uw klacht. Om te zorgen dat wij de klacht goed kunnen behandelen, moet de klacht binnen twee maanden nadat u kennis heeft genomen van de klacht, aan Baby Blue worden voorgelegd.

    2. Mocht er toch een geschil ontstaan, dan moet u zich wenden tot de bevoegde rechter te Oost-Brabant. De mogelijkheid om een geschil bij de rechter te starten, vervalt na één jaar nadat de aanleiding voor het geschil is ontstaan.

    Artikel 14. Toepasselijk recht

    Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden en handelingen die daaruit voortkomen, is het Nederlandse recht van toepassing.

    .

    • Juridische kennisgeving
    • Privacybeleid
    • Verzending en levering
    • Algemene voorwaarden
    • Herroepingsrecht
    • Contactformulier
    • PostNL